SEO optimalisatie

Websites blijven belangrijk

Ondanks de opkomst van social media en allerlei profielen en pagina’s bij diverse (persoonlijke en zakelijke) social media netwerken is én blijft een website belangrijk om jouw organisatie te profileren en te vermarkten. Een website is het plekje van de organisatie op internet dat geheel naar eigen visie en smaak kunt inrichten. Dit is ook waar je leads verzamelt je prodcten en diensten optimaal kunt aanbieden. Het is belangrijk om mensen naar je site te verleiden, daar maak je dus gebruik van o.a. social media.

Search Engine Optimalisation (SEO)

Boven aan staan in een zoekmachine (Google  heeft een martkaandeel van 97% in Nederland) is erg belangrijk. Hoe vaak click jij zelf door naar pagina 2 , 3 en 4 van de zoekresultaten in Google?  Waarschijnlijk niet zo vaak. Jouw potentiele opdrachtgevers doen dat ook niet! Het is zaak om in de top 10 te komen van de zoekresultaten te komen; of in ieder geval de top 20.

Hoe werkt SEO?

SEO vs SEAAdverteren kan op Google via Adwords, onderzoek wijst uit dat mensen eerder clicken op organische resultaten i.p.v de Adwords. Organische zoekresultaten zijn sites die het beste voldoen aan de zoekopdracht. Dit bereiken zij door kwalitatieve en relevante content op hun site te plaatsen. SEO gaat dus om goede teksten (blogartikelen) die via terfwoorden (zoektermen aansluiten bij de doelgroep).

Iedere pagina (en artikel) op een website moet voldoen aan een aantal spelregels om goed gevonden te worden voor de zoekmachine en ook nog eens goed leesbaar voor de bezoeker. Uiteindelijk moet de bezoeker via een call-to-action converteren naar een lead  door iets aan te vragen, te downloaden of contact op te nemen.


Inhoud van de website optimaliseren voor SEOIs de site geoptimaliseerd voor snelheid? Welk CMS wordt gebruikt? Wordt er gebruik gemaakt van logische URL’s? Is er een sitemap beschikbaar op de site? Worden plugins gebruikt? Is de site goed te indexeren? Zijn voldoende links vanuit anders sites naar jouw site? Wordt er binnen de site gelinkt?
Is de inhoud op de webite (pagina en artikelen) geoptimaliseerd voor de zoekwoorden? Past de inhoud bij de beoogde doelgroep? Is de content relevant voor de doelgroep? Is de content goed te volgen te begrijpen voor de zoekmachine?

Voordelen SEO optimalisatie

  • Het vergroot de naambekendheid
  • Hoger in Google dan wordt er meer geclicked naar jouw website
  • Meer bezoekers, dan ligt de conversie op de site hoger

Aanpak SEO voor jouw website

  • Allereerst wordt de techniek van de site bekeken en daar waar nodig aangepast.
  • Dan volgt er een onderzoek naar trefwoorden.
  • De bestaande teksten worden geanalyseerd, aangepast en/ of herschreven
  • Teksten worden herschreven dan wel aangepast.
  • Vervolgens worden titels geoptimaliseerd met de bijbehorende description tag, title tag en headings (koppen).