16 Jan 2014
16 January, 2014

De staat van social media in 2013

0 Comment

Het jaar 2013 ligt al weer een aantal dagen achter ons. In 2013 gebeurde er veel op he gebied van social media. Wat is jou het meeste bijgebleven over social media in 2013? Was het de beursgang van Twitter? De korte video’s online delen? De doorbraak van Snapchat? Bekijk hieronder de hoogtepunten van social media.. read more →

Tijdens een etentje bij jouw favoriete restaurant hoor je dat iemand aan de tafel  naast jou aan het inchecken is… Inchecken? Dat doe je toch op Schiphol met je bagage en om je plaats in het vliegtuig te bemachtigen? Waarom zou ik moeten inchecken in een restaurant? Hoe moet ik dan uitchecken? Waarom moet ik Foursquare gebruiken en.. read more →

Voorafgaande aan het BiggerPlate Unplugged event op 9 oktober 2013, heb ik deelgenomen aan de online dialoog over mindmapping. Deze dialoog is gestart door Hans Buskes van Mastermaps. Hij is een van de sprekers op Biggerplate Unplugged. Biggerplate is een online platform waarop mindmappers hun mindmaps delen zodat anderen daar gebruik van kunnen maken. Bekijk.. read more →

Je zou zeggen dat SocialMedia gebruik door ZZPers en zelfstandig ondernemers erg logisch is? Echter blijkt dit toch minder vaak te gebeuren dan je zou verwachten. Hoe zou dat komen? Als zelf respecterend professional ben je toch connected met de immer belangrijker wordende virtuele wereld? Bijvoorbeeld een metselaar die online naar opdrachten zoekt , een tekstschrijver die.. read more →

boek

Onlangs (juli 2013)  hebben Charlene Li en Brian Solis een ebook uitgebracht met de titel: De 7 succesfactoren voor een social business strategie (The Seven Success Factors of Social Business Strategy). Charlene Li is co-auteur van het boek Groundswell en Open Leadership: How Social Technology Can Transform the Way You Lead. Daarnaast heeft zij Altimeter Group opgericht. Brian Solis (analist.. read more →

Vraag je je ook wel eens af wat de kracht van socialmedia is? Hoe kan socialmedia jou helpen om je als professional beter te ‘branden’ waardoor mensen jou (online) kunnen vinden en inschakelen? Branding en positionering van je zelf en je (eigen) organisatie gebeurt meer en meer online. Voor ZZP-ers in (zakelijke) dienstverlening verloopt dit.. read more →

B2B Goes Social 4 Social Media symposium 2013 is voor B2B professionals die op zoek zijn naar de combinatie van wetenschappelijke en praktische kennis over online business en wordt georganiseerd door de Nyenrode Business Universiteit. Het doel van het symposium is het verhogen van het kennisniveau van B2B bedrijven om door de toepassing van online technologieën te bouwen.. read more →

14 May 2013
14 May, 2013

De stille kracht van Slideshare

0 Comment

Je gaat wel eens naar een congres of bent aanwezig op een seminar en dan krijg je een bedank-email met daarin de enquête en die grote PowerPoint of PDF bestanden. Behalve dat het onhandig is om naar iedereen zulke grote bestanden per email te sturen is er ook een kans dat de mails niet langs.. read more →

Symposium “BigData Driven Desicions” – wat elke marketeer moet weten over BigData. Op woensdag 24 april organiseert Nymas samen met Nyenrode Alumni VCV MarCom Kring en Marketingfacts het symposium met de grootste BigData experts van ons land. BigData Driven Decisions Er is een management-revolutie aan de gang. Elk persoon is een lopende data generator. De.. read more →

19 Feb 2013
19 February, 2013

Marketeer of the Year 2012 Oscar Diele

0 Comment

Het begon allemaal met de Commodore 64 spelcomputer die Oscar Diele kreeg. Toen is hij bevangen geraakt door games. Wat later werd hij bevangen door het fenomeen internet. Beide passies heeft hij in zijn carrière gecombineerd. In zijn huidige baan als CMO van Spilgames heeft hij de prijs Marketeer of the Year 2012 gewonnen. Marketeer.. read more →