Onderstaande, inmiddels bekende, visualisatie laat de Verschillen marketing, PR, advertising, branding en social media zien. De kracht van deze visualisatie zit hem in de eenvoud.

diff_between_mlkting_pr_ads_branding

bron visualisatie: Neutron LLC

Jeremiah Owyang voegt daar social media marketing aan toe. Deze visualisatie laat zien hoe sociale media marketing kan worden ingezet. “I’m listening” is het stukje waar organisaties en/of bedrijven goed naar moeten kijken. Er ontstaat een dialoog tussen publiek/ klanten en organisatie.

diff_smm

bron visualisatie: weblog

Het bovenstaande bracht  mij er toe om sociale media te visualiseren. Kernwoorden voor sociale media: communicatie, delen, samenwerken, multimedia, beoordeling en vertier. Deze visualisatie  is niet volledig, maar geeft – naar mijn mening – wel de kern van sociale media weer. Hoewel het gekozen onderwerp (I’m a great lover) zich niet geheel leent voor de uitbeelding, heb ik een poging gedaan.

Hoe denken jullie erover?

diff_socialmedia

9 Responses to Verschillen marketing PR advertising branding en social media
  1. Ik ben voor een groot deel een beelddenker en vind je visualiserende aanpak helder. Met je eens dat het onderwerp zich niet geheel leent…..maar desalniettemin…zeer goede poging. Keep up the good work..en misschien zien we nog een vervolg maar dan met een Social Media gerelateerd onderwerp?

  2. Markrdebruijn 16/02/2011 at 11:38 Reply

    zo eens met Jose 🙂 op beide punten!!!

  3. Edgar Van de Pas 09/09/2011 at 16:06 Reply

    Leuk!

  4. Edgar Van de Pas 09/09/2011 at 16:06 Reply

    Leuk!

  5. Mirjam Klip2 21/06/2012 at 19:38 Reply

    Juist goed om het onderwerp zich niet leent. Erg grappig!


[top]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *