Op 12 februari 2013 was er een bijeenkomst van het marketing innovatie netwerk Curious Minds. Curious Minds is een netwerk van voor nieuwsgierige marketeers.  Tijdens deze bijeenkomt waren 3 sprekers / auteurs die allen op innovatieve wijze bijdragen aan het marketingvak. De bijeenkomst bood ook de mogelijkheid om de nieuwe boeken van de auteurs in te zien.

Over succes, TAO van Marketing en Samurai Business

Curious Minds  12 feb 13  Adriaan WagenaarDe volgende onderwerpen kwamen langs tijdens de 3 presentaties. Wat is succes en hoe leef je een succesvol leven? Waarom mannen liever een met Angelina Jolie een dag lang willen op pad gaan zodat iedereen het kan zien, in plaats van haar een nacht voor zichzelf houden. Hoe maak je een koppeling tussen MBTI en Graves Spiral Dynamics om meer over ondenemers te weten te komen. Waarom negatieve vrijheid net zo belangrijk is als positieve vrijheid… Leer denken in overvloed in plaats van schaarste. Volwassenen kunnen 1 ding leren van kinderen: gekke vragen stellen! Het belang van de zwangere vragen (Socrates). Wat zijn de 5 principes achter de TAO van marketing. Wat zijn de verschillen van benadering tussen een manager en een filosoof? Wat zijn de overeenkomsten tussen vechtsport en werken? Hoe pas je basisprincipes uit de vechtsport toe in je werk. Integriteit is naïviteit plus assertiviteit. Rust, plezier zijn prima prioriteitn voor langere termijn doelstelling.

Robert Flierman over Barbapappa ondernemerschap en succes

robert fliermanBekijk hieronder de mindmap van de presentatie van over succes en barbapappa ondernemerschap.

 

Adriaan Wagenaar over TAO van marketing

adriaan wagenaarBekijk hieronder de mindmap van de presentatie van over de TAO van marketing.

 

Joris Merks over Samurai Business

joris merksBekijk hieronder de mindmap van de presentatie van over Samurai Business.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *