B2B Goes Social 4 LiveMindMapping

Het vierde B2B Goes Social Social Media symposium vond plaats op 11 juni 2013. Dit symposium is speciaal voor de B2B professionals die de combinatie van wetenschappelijke en praktische kennis over online business zoeken. Dit event wordt georganiseerd door o.a. Nyenrode Business Universiteit.

Mindmaps van de presentaties

Tijdens deze bijeenkomst had ik een dubbelrol: host en mindmapper. De avond mocht ik aan elkaar praten en zorgen dat de sprekers binnen de afgesproken tijd bleven. Daarnaast mocht ik de vragen in goede banen leiden. Mijn tweede rol deze avond was die van LiveMindMapping. Livemindmapping is een dienst van Connection of Minds en wordt gebruikt om real-time verslag te leggen van keynotes, brainstorms, events en andere bijeenkomsten. De verslaglegging gebeurt in de vorm van een mindmap. De informatie wordt visueel geordend en gestructureerd langs takken en vanuit een centraal middenpunt. Er wordt gebruik gemaakt van kleur, afbeeldingen en iconen om de informatie breinvriendelijk vast te leggen. Net zoals voor TEDxEvents en andere events worden de keynotes van onderstaande sprekers zichtbaar live gemindmapped d.m.v. gebruik van Mindmeister. Daarna zijn de mindmaps omgezet in NovaMind.

Martijn van der Zee – Senior Vice President E-Commerce bij Air France KLM

Katherine Kucherenko – Business strateeg bij ICONS

Marco Derksen – CEO bij Marketingfacts.nl en Upstream

Roos van Vugt – Corporate strateeg bij Social Embassy

Fergus Gloster – Managing Director EMEA bij Marketo

Wat vonden de aanwezigen