Big Data Driven Decisions

Opdracht

Op woensdag 24 april organiseerde Nymas met Nyenrode Alumni VCV MarCom Kring en Marketingfacts het symposium Big Data Driven Decisions met de grootste BigData experts van ons land. Dit onderwerp wordt een hot item in 2013 want er is een management-revolutie aan de gang. Elk persoon is een lopende data generator. En er komt meer en meer data beschikbaar. Elke 2 jaar verdubbeld de totale hoeveelheid data. Lees de blogpost voor meer informatie.

Uitvoering en resultaat

Bob Nieme

BDDD-Bob_NiemeBob is founder en Chief Visionary Officer van Adversitement, een bedrijf dat in 2012 de Deloitte Technology Fast50 Most Sustainable Grower Award won. Zijn bedrijf was de eerste specialist in Nederland op het gebied van webanalytics en ruim tien jaar later is het marktleider in het ontsluiten van ‘excellent digital data’.

Tim Salimans PhD

BDDD-Tim-SalimansTim is de oprichter van Algoritmica en een van de beste data scientists in de wereld. Via het competitief data analyse platform Kaggle weet hij keer op keer voor bedrijven als Microsoft, Deloitte en Allstate met slimme algoritmes en grote hoeveelheden data de competitie te winnen.

Sander Klous PhD

BDDD-Sander_KlousSander is bij KPMG verantwoordelijk voor de dienstverlening op het gebied van Big Data & Analytics. Hiervoor bouwde hij bij onderzoeksinstituut CERN mee aan de deeltjesversneller in Genève.

Sander Duivestein MSc

BDDD-Sander_DuivesteinSander is een Senior Analist bij Sogeti en de organisator van ‘Social Strategy Talk’. Hij is de auteur van de boeken “Me the Media: The Rise of the Conversation Society” en “Collaboration in the Cloud”. Sander is een van de grootste trendwatchers van Nederland en heeft een fascinerend verhaal over trends op het gebied van Big Data.

Mieke De Ketelaere PhD

BDDD-mieke_de_ketelaereMieke is de Customer Intelligence Lead South-West Europe bij SAS, waar ze verantwoordelijk is voor alle “Integrated Marketing Management” projecten. In het verleden heeft zij bij een aantal multinationals (PWC, SAP, Microsoft en Selligent) gewerkt aan alle aspecten van klantrelaties. Ze is gespecialiseerd in het helpen van klanten bij het creëren van klantervaringen, customer intimacy en customer life cycle-management. Later ging zij zich focussen op de waarde van Big Data in marketingcontext.