JCI Haaglanden

Situatie

De oude site van JCI Haaglanden voldeed niet meer aan de verwachtingen en paste niet bij een moderne online communicatiestrategie. De ambitie is om sociale media in te zetten om leden en andere geïnteresseerden te bereiken.

Opdracht

Websiteontwikkeling voor JCI Haaglanden. De inzet socialemedia zoals Twitter en Facebook als communicatiekanaal. Inrichting en uitrol van een samenwerkoplossing zodat bestuur en leden gemakkelijk samen kunnen werken met behulp van Google Apps.

Opdrachtgever & realisatie

Opdrachten gerealiseerd voor JCI Haaglanden, de nieuwe juniorkamer voor regio Haaglanden. Oplevering juli-augustus 2010

Aanpak

Opdracht was realisatie van een zakelijke website met de mogelijkheden om gemakkelijk content te kunnen plaatsen en de aandacht te vestigen op nieuwe activiteiten. Er zijn diverse reactiemogelijkheden ingebouwd. De nieuwe content wordt automatisch doorgezet naar de LinkedIn groep, De facebook fanpagina en via twitter. De website is geoptimaliseerd (SEO Search Engine Optimalisatie) voor zoekmachines en binnenkort wordt via Google Adsense gerichte advertenties voor de doelgroep aangebracht.

Daarnaast moet de website een primair communicatiemiddel vormen naar leden en andere geïnteresseerden. Daartoe heeft Alexida een inschrijfsyseem geïmplementeerd. Bekijk het online resultaat.

De beschikbare socialemedia zijn waar mogelijk gekoppeld aan de website. Een eigen twitteraccount is aangemaakt om in te zetten als snel communicatiemiddel.

De kamer wil op een moderne manier haar leden en bestuur laten samenwerken en zodoende heeft Alexida geïnstalleerd, uitgerold en mensen begeleid in deze nieuwe manier van samenwerken.

Testimonial

De juniorkamer is erg tevreden met deze aanscherping en realisatie van haar online aanwezigheid.