Op vrijdag 26 september was ik samen met Jerre (van aHa!coaching) aanwezig bij de presentatie van het van het nieuwe boek van Leen Zevenbergen: “ ’t Is groen. En groener wordt het niet.” Het boek is een vervolg op het eerder verschenen hét managementboek van 2007: ”En nu laat ik mijn baard staan”. In dit boek riep Leen op tot meer ondernemerschap, sprankeling en creativiteit. In dit nieuwe boek gaat Leen in op ‘het hoe’ uit het vorige boek. Hoe moet je gaan ondernemen en wat moet je juist gaan doen. Dit nieuwe boek staat vol met aansprekende voorbeelden die je direct in staat stellen om zaken aan te pakken.

Het is groen – ga!

groenboekTijdens de boekpresentatie (Het is groen. En groener wordt het niet) die werd gehouden bij Barnyard in Bilthoven, waren bekenden, vrienden en andere belangstellenden van Leen aanwezig. Jerre en ik waren uitgenodigd omdat wij Leen tijdens het “It’s Green Let’s Walk evenement” hebben gesproken en gefaciliteerd met het ondersteunen van de discussie met behulp van visualisatie door elektronisch mindmappen bij de tafeldiscussies.
De inleiding van Leen bij zijn boekpresentatie was een bijzonder inspirerend verhaal. Het gaat over ondernemen, doen, ambities, dromen en authenticiteit. Juist in het huidige tijdsgewricht moet men gewoon aan de slag. Gaan ondernemen! Ga er dus vooral op uit, want daar zijn de (potentiële) klanten. Ontmoet mensen en ga netwerken. Leen: “Het is een kwestie hoe je er na kijkt!”. Want de manager zal in deze tijd er alles aan doen om de kosten om laag te brengen terwijl de ondernemer er alles aan zal doen om de omzet te laten stijgen. In deze ogenschijnlijk simpele tegenstelling zit een belangrijk verschil in visie besloten.

Mensen dromen wel maar doen vaak niets met deze dromen. Dat is erg jammer aldus Leen. Stel je voor dat je allerlei dromen hebt, maar deze uiteindelijk niet hebt kunnen uitvoeren… dat is toch wel erg jammer! Na deze woorden werd ik nog meer geïnspireerd. Vervolgens hebben wij nog gezellig nagepraat met aanwezigen over het nieuwe boek en ambities.

Ik heb al een aantal hoofdstukken gelezen uit dit nieuwe boek. Het is zeker een aanrader omdat het lijkt alsof Leen naast je staat en je precies uitlegt welke stappen je als ondernemer moet nemen. Een echte aanrader na het eerder verschenen boek!

One Response to Ga ondernemen, het licht staat op groen!
  1. […] Deze blogartikel was vermeld op Twitter door Thomas Dral, Alexis van Dam. Alexis van Dam heeft gezegd: Nieuwe blogpost: Ga ondernemen, het licht staat op groen! http://bit.ly/3yIhH4 […]

[top]