Het gebruik van Twitter is het laatste jaar enorm toegenomen, zie mijn [intlink id=”92″ type=”post”]eerdere post[/intlink]. De microblogservice die Twitter aanbiedt, is gratis voor haar gebruikers. Tot voor kort was er nog geen businessmodel te herkennen in deze snel groeiende internetonderneming. Vandaag kwam ik op mijn eigen Twitter-profielpagina een eerste teken van het toekomstige businessmodel tegen namelijk, advertenties. Ondernemingen zoals Google zijn groot geworden door slimme advertentiemogelijkheden aan te bieden. Op dit moment zijn de advertenties netjes weggewerkt in de rechter menubalk, zie hieronder. Als de advertenties op deze wijze worden toegepast vormt het geen grote afleiding van de profielpagina.
Even doordenkend over potentiƫle mogelijkheden van adverteren op Twitter, roept bij mij de volgende vragen op:
- Krijgt de profielpagina-eigenaar inspraak in welk type advertenties op ‘zijn’ pagina worden weergegeven?
- Kan je als profielpagina-eigenaar zelf adverteerders aandragen voor het advertentiekader?
- Kan een profielpagina-eigenaar meedelen in de opbrengsten van de clicks die worden gegenereerd via de advertentie op zijn pagina?
- Worden de advertenties weergegeven op basis van de inhoud van de tweets die op een profielpagina verschijnen?
Deze nieuwe ontwikkeling geeft stof tot nadenken… Wat is jullie mening hierover?
Related
Recent Posts
Contact info
- +6581593461
- [email protected]
- [email protected]
Creative Commons
Creative Commons Licence applicable.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy