16 Jan 2014
16 January, 2014

De staat van social media in 2013

0 Comment

Het jaar 2013 ligt al weer een aantal dagen achter ons. In 2013 gebeurde er veel op he gebied van social media. Wat is jou het meeste bijgebleven over social media in 2013? Was het de beursgang van Twitter? De korte video’s online delen? De doorbraak van Snapchat? Bekijk hieronder de hoogtepunten van social media in 2013.

Kwartaal 1

Twitter lanceerde de app Vine. Met Vine kunnen een webvideo van 6 seconden worden gemaakt en worden gedeeld met andere via Twitter, Facebook of per email. Facebook lanceerde de mogelijkheid om op specifieke vragen te zoeken. Google neemt de nummer 2 positie over als het gaat om het grootste social network. Tijdens de superbowl was in 38% van de reclames hashtags te zien.

kwartaal 2

Vine was de meeste gedownloade App in iTunes. Het zakelijke netwerk kocht Pulse op en integreerde dit in haar aanbod. In juni lanceerde instragram (wat eigendom is van Facebook) een tegenhanger van Vine. Instragram video kan zelf 15 seconden film delen met diverse filters. Op deze dag van lancering van Instragram video daalde het het delen van Vine video’s met 40%!

Kwartaal 3

25% van alle de gekeken videos op Youtube komt van mobiele apparaten. Snapchat gebruikers delen per dag 350 miljoen foto’s.

Kwartaal 4

Het gebruik van LinkedIn wordt meer meer mobiel, nu al 38%. In november ging Twitter naar de beurs. In Engeland is het woord ‘selfie’ het woord va het jaar en ook in Nederland is dit het geval. Het is nu ook mogelijk om via Instagram 1-op-1 berichten te sturen

Wat is de belangrijkste ontwikkeling op het gebied van social media in 2013? Reageer s.v.p. hieronder.

state of social media 2013

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *