
Onderstaande infographic geeft een mooi overzicht van het Social Media Landschap in 2014 speciaal voor CMO’s (Chief Marketing Officer).
Social Media Landschap 2014 voor CMO
De bekende social media kanalen zoals Twitter, Facebook, Linkedin, YouTube, Google+, Pinterest, Slideshare en Instragrm worden langs de meetlat gelegd voor SEO (Search Engine Optimization), Brand Awareness, klantcommunicatie en traffic.
De groene blokken zijn goed voor het betreffende criterium. Vanzelfsprekend zijn de rode blokken ongeschikt. Deze simpele matrix helpt CMO’s maar ook marketeers en communicatieprofessionals te bepalen welke kanalen ze voor welk doel moeten gaan inzetten. Alleen met deze matrix ben je er natuurlijk niet. Het is verstandig om social media vanuit een strategie in te richten en te laten aansluiten bij de organisatiedoelstellingen.
Explore more visuals like this one on the web’s largest information design community – Visually.
Bruikbaar overzicht?
Helpt zo een structuur als hierboven in het bepalen van welk kanaal voor welk doel wordt ingezet. Het is van belang om eerst een goede strategie uit te denken die aansluit bij de organisatiedoelstellingen. Social media werkt nu eenmaal het beste als het bijdraagt aan het te bereiken organisatieresultaat. Als vervolgens richtlijnen zijn vastgelegd, kan men beginnen met het selectie van kanalen en het maken van content.
Related
Recent Posts
Contact info
- +6581593461
- [email protected]
- [email protected]
Creative Commons
Creative Commons Licence applicable.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy