28 Mar 2009
28 March, 2009

Twitter en online PR

0 Comment

In onderstaande slideshare presentatie van Dr. Corinne Weisgerber van St. Edwards University, wordt op een beeldende wijze weergeven hoe Twitter behulpzaam kan zijn in Public Relations (PR). Een paar punten:

  • toepassing van Twitter voor het monitoren van discussies
  • deelnemen in conversaties
  • starten van een dialoog
  • delen van product informatie (via links naar een blog of website van een fabrikant)
  • promoten van verhalen en/of nieuwsitems via Twitter

Onderstaande animatie legt in simpel Engels uit hoe je kunt starten met Twitter en wat het is. Dit filmpje is ingesloten in bovenstaande presentatie. Dit filmpje komt uit de serie in Plain English gemaakt door Lee Lefever van Commoncraft.

In mijn opinie kan Twitter behulpzaam zijn in het genereren van online PR. Vooral het virale karakter van Twitter kan bijdragen aan een snelle verspreiding van een boodschap. Daarnaast is Twitter een bruikbare tool voor echte interactie tussen organsaties en (potentiële) klanten. Met diverse trackingsmogelijkheden krijg je inzage in hoe men over jouw brand, producten en/of diensten denkt.

Hoe denken jullie erover om Twitter in te zetten voor online PR?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *