10 Oct 2009
10 October, 2009

Twitter in het bedrijfsleven

2 Comments

In een [intlink id=”128″ type=”post”]eerdere blogpost[/intlink] beschreef ik dat ook Fokke & Sukke inmiddels Twitter hebben ontdekt. Dat Twitter nu echt het bedrijfsleven gaat binnendringen maakt Dilbert in onderstaande cartoon duidelijk.
Dilbert.com

Bovenstaande cartoon haalt een interessant feit aan. Wat als baas en medewerkers elkaar volgen op Twitter en dus lezen wat de ander doet… Dat zou nog eens voor verrassende situaties kunnen zorgen. Hebben jullie ervaring dat jou baas twittert? Volg je hem of haar? Gebeurt dat ook andersom en wat zijn jullie bevindingen?

2 Responses to Twitter in het bedrijfsleven
  1. Wat de strip van Dilbert aanraakt is idd een probleem. Ik ervaar zelf binnen, de grote IT organisatie waar ik werk, dat Twitter veel vaak onbegrip oproept. Het is not done om over zaken te praten via Twitter en men vind het gek dat je zo veel over je persoonlijke leven blood legt. Van de 6500 IT’ers denk ik dat er maar een half promile aanwezig is op Twitter en een nog minder aantal actief.

    Een ander opvallend feit is dat hoe hoger in functie, hoe minder er wordt getwitterd. Uiteraard is dat ook vaak afhankelijk van wat je wel en niet al naar buiten kunt brengen. Concurrentie gevoelige informatie zeg maar. Toch vind ik als sales nou juist dat je wel over alle lagen moet twitteren. Het is een ideaal middel om klanten te informeren, partners te betrekken en concullegea het nakijken te geven.

    Ondertussen is de interne organisatie bij het bedrijf waar ik werk druk bezig met het promoten van de bedrijfsvariant van Twitter, te weten Yammer. Dit gaat mondjes maat. Ook hier is men nog zoekende wat te publiceren en wat niet. Jammer, want het inzetten van een direct, niet inbrekend middels (zoals msn oid), waarmee een brede groep van collegae is te bereiken is perfect om informatie uit te vragen en te informeren.

    Al met al kunnen oplossingen zoals Twitter en Yammer nog beter worden benut. Ik ben nieuwsgierig wat de toekomst gaat brengen.

  2. @Jeroen, dank voor je reactie. Ik ben het met je eens dat twitter een middel is om de dialoog met de buitenwereld aan te gaan. Middelen zoals Yammer, zie mijn blogpost, gebruik ik inderdaad t.b.v. interne communicatie. Dit werkt goed want wij ontvangen minder interne emails. Mijn advies is om in marcom en sales functies gebruik te  maken van Twitter.


[top]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *