30 sep 2014
30 september, 2014

Wat doe jij op LinkedIn?

0 reacties

Wij Nederlander zijn behoorlijk vertegenwoordigd op het zakelijke netwerk LinkedIn. Hierdoor is Nederland een interessant land voor het in Amerika gebaseerde LinkedIn. LinkedIn maakt per land op basis van data infographics over de samenstelling uit dat land. Wat doe jij op LinkedIn, bekijk de infographic voor Nederland: Audience 360 Netherlands 2014 INFOGRAPHIC from LinkedIn Europe Wat doen.. lees meer →

Ondanks, misschien wel dankzij, allerlei vormen van digitaal communiceren wordt persoonlijk contact en aandacht steeds belangrijker! Onze communicatie verloopt steeds meer via digitale platformen en kanalen. We nemen minder tijd om elkaar fysiek op te zoeken dan wel te spreken! Zakelijk gebruik van social media 30 juni 2014 was het alweer de vijfde door Mashable.. lees meer →

Zaken doen, netwerken, leads genereren, informatie inwinnen en contacten leggen: het gebeurt steeds meer online en voornamelijk via het zakelijke netwerk LinkedIn. Hart van het commerciële proces in organisaties is natuurlijk een up-to-date CRM-systeem (eventueel aangevuld met een ERP-systeem). Het CRM is niet weg te denken in deze uitdagende tijden want je moet nu eenmaal.. lees meer →

Social media worden steeds belangrijker voor bedrijven. Professionals in organisaties moeten zich bekwamen in het gebruik van social media. Het gebruik van social media is echter gedrag dat aangeleerd moet worden. In een maatschappij waarin we moeten aantonen over kennis en vaardigheden te beschikken, zou de invoer van een ‘surfbewijs’ voor social media op zijn.. lees meer →

Op 1 juli 2014 organiseerde Katherine Kucherenko en Alexis van Dam (LiveMindMapper en Moderator) van de Nyenrode Alumni VCV Marketing Communicatie Kring de activiteit: LinkedIn: Connecten en zakendoen in het digitale tijdperk. In dit artikel de highlights van beide sprekers en links naar de diverse materialen. Samenvattend kan worden gezegd dat content op LinkedIn zorgt voor leads… lees meer →

30 jun 2014
30 juni, 2014

Social Media Day 2014

0 reacties

Vandaag 30 juni 2014 is het alweer de vijfde Social Media Day. Mashable is dit initiatief in 2009 gestart. Mashable is een toonaangevend website op het gebied van social media en online trends. Elke dag gebruiken miljoenen mensen social media netwerken zoals: LinkedIn, Twitter, Facebook, Instagram, Pinterest en Foursquare om met familie, vrienden en contacten.. lees meer →

LinkedIn heeft inmiddels meer dan 5 miljoen (mei 2014) gebruikers (en daarmee profielen) in Nederland. Lang niet iedereen maakt optimaal gebruik van de uitgebreide mogelijkheden die LinkedIn biedt. Denk daarbij aan netwerken, business en sales te generen en informatie te vinden. Hieronder staan 7 tips die helpen om je persoonlijke profiel te verbeteren. Met deze 7.. lees meer →

Onlangs gaf ik vanuit mijn rol als eventadviseur, facilitator en livemindmapper bij Connection of Minds een interview aan Derrick Stomp, de oprichter van Twoppy. Hij stelde een aantal vragen met het oog op de inzet van LiveMindMapping bij een event en/ of een congres. Wat is mindmapping? Een mindmap is een diagram dat gebruikt word tom.. lees meer →

Op 8 mei 2014 gaf ik tijdens de Nationale Dag van de Communicatie 2014 een keynote lezing en een workshop. Het thema van deze dag die voor en door communicatiestudenten is georganiseerd was miscommunicatie. Een interessant onderwerp dat ruimte geeft om te reflecteren of het vakgebied. De line-up van Sprekers waren Kim Spinder (corporate rebel),.. lees meer →

Onderstaande infographic geeft een mooi overzicht van het Social Media Landschap in 2014 speciaal voor CMO’s (Chief Marketing Officer). Social Media Landschap 2014 voor CMO De bekende social media kanalen zoals Twitter, Facebook, Linkedin, YouTube, Google+, Pinterest, Slideshare en Instragrm worden langs de meetlat gelegd voor SEO (Search Engine Optimization), Brand Awareness, klantcommunicatie en traffic… lees meer →