Social media worden steeds belangrijker voor bedrijven. Professionals in organisaties moeten zich bekwamen in het gebruik van social media. Het gebruik van social media is echter gedrag dat aangeleerd moet worden. In een maatschappij waarin we moeten aantonen over kennis en vaardigheden te beschikken, zou de invoer van een ‘surfbewijs’ voor social media op zijn.. read more →

Op 1 juli 2014 organiseerde Katherine Kucherenko en Alexis van Dam (LiveMindMapper en Moderator) van de Nyenrode Alumni VCV Marketing Communicatie Kring de activiteit: LinkedIn: Connecten en zakendoen in het digitale tijdperk. In dit artikel de highlights van beide sprekers en links naar de diverse materialen. Samenvattend kan worden gezegd dat content op LinkedIn zorgt voor leads… read more →

30 Jun 2014
30 June, 2014

Social Media Day 2014

0 Comment

Vandaag 30 juni 2014 is het alweer de vijfde Social Media Day. Mashable is dit initiatief in 2009 gestart. Mashable is een toonaangevend website op het gebied van social media en online trends. Elke dag gebruiken miljoenen mensen social media netwerken zoals: LinkedIn, Twitter, Facebook, Instagram, Pinterest en Foursquare om met familie, vrienden en contacten.. read more →

LinkedIn heeft inmiddels meer dan 5 miljoen (mei 2014) gebruikers (en daarmee profielen) in Nederland. Lang niet iedereen maakt optimaal gebruik van de uitgebreide mogelijkheden die LinkedIn biedt. Denk daarbij aan netwerken, business en sales te generen en informatie te vinden. Hieronder staan 7 tips die helpen om je persoonlijke profiel te verbeteren. Met deze 7.. read more →

Onlangs gaf ik vanuit mijn rol als eventadviseur, facilitator en livemindmapper bij Connection of Minds een interview aan Derrick Stomp, de oprichter van Twoppy. Hij stelde een aantal vragen met het oog op de inzet van LiveMindMapping bij een event en/ of een congres. Wat is mindmapping? Een mindmap is een diagram dat gebruikt word tom.. read more →

Op 8 mei 2014 gaf ik tijdens de Nationale Dag van de Communicatie 2014 een keynote lezing en een workshop. Het thema van deze dag die voor en door communicatiestudenten is georganiseerd was miscommunicatie. Een interessant onderwerp dat ruimte geeft om te reflecteren of het vakgebied. De line-up van Sprekers waren Kim Spinder (corporate rebel),.. read more →

Onderstaande infographic geeft een mooi overzicht van het Social Media Landschap in 2014 speciaal voor CMO’s (Chief Marketing Officer). Social Media Landschap 2014 voor CMO De bekende social media kanalen zoals Twitter, Facebook, Linkedin, YouTube, Google+, Pinterest, Slideshare en Instragrm worden langs de meetlat gelegd voor SEO (Search Engine Optimization), Brand Awareness, klantcommunicatie en traffic… read more →

Elk jaar wordt door de Haagse Communicatie Kring (HCK) de Haagse Communicatie Dag (HCD) georganiseerd. Dit jaar was het thema storytelling. Het belang van verhalen neemt toe. Mensen hebben altijd al verhalen verteld. MindMaps van de HCD14 Om de verhalen nog beter te kunnen delen heb ik mindmaps van de 4 keynotes/ lezing gemaakt. Na.. read more →

14 Mar 2014
14 March, 2014

Infographics Congres 2014

0 Comment

Op 14 maart is de Zevende editie van jaarlijkse Infographics congres en het heeft als thema ‘Visualizing Me’. Deze editie van het Infographics Congres 2014 gaat over ‘Visualizing Me’. Want in iedere infographic zit een persoonlijke competent, touch en/ of handtekening. Dit jaar zal Petra Grijzen (presentator BNR) de moderatie verzorgen. De keynote waar het congres.. read more →

Twitter wordt steeds populairder. Hoe langer je het gebruikt hoe meer het aantal volgend en volgers stijgt. Dit zorgt echter ook er voor dat je lang niet alles leest. Omdat Twitter een medium van nu plus en minus 1 uur is lees je lang niet alles en ga je ook niet terugbladeren. Wellicht heb je.. read more →